torstai 19. syyskuuta 2013

Päämakkari

Huh huh, onneks tää päivä on kohta ohitse! Ei se helpolla päästä, ennen ko päivä vaihtuu. Jos joku asia menee pieleen, niin sillon kans kaikki tuntuu menevän pieleen. Oikea "vedä ruksit tän päivän päälle"-päivä. Ihan viimeisin koettelemus oli tuo erään nimeltämainitsemattoman rautaliikkeen miespuolinen myyjä. Menin tilaa ulko-ovea ja pation ovea. Ja koska olin myymäämme kotiin löytäneet juurikin NE ovet, halusin tilata prikulleen samanlaiset myös tähän uuteen vanhaan kotiin. Sattupas mun tuurilla taas sellanen "naiset ei osaa/tiedä mistään mitään"-mies myyjäksi. Jonotettuani tosi pitkän tovin se otti meidät ja eikös pitänyt sillä samalla poimia puhelu. Kaveri soittaa ja siinä läärytään oma aikasa ja kysellään kuulumisia, kun minä istua napotan siinä kiltisti. Sit kun herra taas alkaa palvele, niin tämä kysyy, että millaisia olen vailla, ja koska en muistanut firmaa joka toimitti ne edellisetkin ovet, niin päädyin kuvaile ovia. Lopputulos oli se, että olin omasta päästäni keksinyt ovet, ettei sellaisia tehdä. Eikä ole koskaan tehty. Mulla ei ollut kuvaakaa mistä todistaa olevani oikeassa, joten hetken intettyäni käskin sen kävellä kato paikan päälle ja annoin vanhan osoitteen. Siinä vaiheessa mieheni tuli ja avot! Tyypin palveluhenkisyys palas tuosta vaan ja ruvetaanpas kato jne. Voih, mä olin hikeentyä siinä. Jossain vaiheessa sanoin, että sä haluat vain niskuroida mulle, kun et halua yhtään kuvaa näyttää, et toki minä haluan nähä mitä oon tilaamassa. No, lopputulos: Saan huomenna puhelun tältä tyypiltä, joka ilmottaa hinnat ja saatavuuden ym. Sitä puhelua odotan hyvin, hyvn sekaisin tuntein. Et kiitti vaan tästäkin. Huoks, olemme edelleen ilman ulko-ova :/

Mut ruska on yhä kaunis, ei vettä. Hieman viileähköä, mut niinhän syksyllä kuuluukin olla. Raksalla olemme alkaneet levytä yläkerran huoneita toiseen kertaan. Pian saamme laittaa kattoon paneelit, mutta ongelma on se, ettei sellaista vanhaa paneelia tunnu löytyvän mistään ja sitä hirveää feikki-paneelia ei meidän kattoon ihan heti olla laittamassa! Äh, ja kohta pitäs olla valittuna. Meen siis toisista paikoista eti. Mur. Mutta muutoin ollaan ihan aikataulussa. Ja niin, väliaikatieto etana dynamiitistä kellarissa. Nyt oli vihdoin lähtenyt halkemaan se hirveä kivi. Meidän pitää siis hakea isompi pora, ja sit alkaa tapahtumaan. Mutta se toimii ehkä sittenkin!

Tässä kuiteskin hieman kuvia siis meidän makkarista. Seisoin siellä tänään ja pakko sanoa, että tuskan hiki valui otsalle, kun tajusin, että mun on ihan pakko kohta päättää mitä niille seinille tehdään. Apua, ongelma on se, etten osaa päättää ja jos päätän, kaduttaako päätös myöhemmin?

Tässä ihan ekoina päivinä alettiin purkaa katosta puruja.
Tässä katto puhtaana ja osittain eristettynä..
Ja sit tällanen ylläri löyty katosta purujen seasta. Eikä se ole ollut ainoa. Tosin asumaton..
Tässä halkaistuna ulkona...
Ihan mieletöntä arkitehtuuria!
Ja ihan leikitellään väreilläkin! Upeaa!
Ja tässä vielä ilman toista eristystä. Yksi seinä siis aukaistu laajentaa makkaria.
Yläkertaan on siis tähän huoneeseen jo vaihdettu ikkuna. Tuo ruskea hirvitys on lähtenyt uuteen osoitteeseen, tai odottaa menoa sinne. Tilalle on styroksia siihen asti, että uusi ikkuna saapuu. No more painting! Jippijei!
Mutta hyvällä mallilla ollaan tän huoneen suhteen siis.

Huomenna menen duunaa uusimman löytöni. Sen piti olla kauniin hopeainen, mutta olikin osaksi hopeaa ja loput siitä ihan hirveän glitteriä, joten vaikka en aikonutkaan käyttää valkoista sen suhteen, niin sitä glitteriä oli ihan liikaa ja valkoinen spray-maali siis kehiin. Mutta siistä enemmän myöhemmin ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos viestistäsi!